Schimbarea este un lucru inevitabil, care se întâmplă în fiecare zi, dar direcţionarea ei într-un anumit sens poate întâmpina diferite obstacole:

  • Schimbări eşuate

În cazul în care au existat anterior „tentative” de schimbare,  dar acestea nu s-au materializat într-o manieră pozitivă, cei care vor dori să implementeze anumite schimbări la nivek organizaţional vor întâmpina rezistenţă.

  • Mituri organizaţionale

Cultura „informală” poate ajuta, dar şi împiedica procesul de schimbare,  motiv pentur care ar trebui să fie luate în calcul anumite mituri organizaţionale.

  • Costuri ridicate percepute de angajaţi

O încercare de structurare a procesului de muncă şi a muncii în general poate fi întâmpinată cu rezistenţă dacă este percepută ca având costuri pentru angajaţi

  • Lipsa de încredere în cel care implementează schimbarea

Într-un mod idel schimbarea ar trebuie să fie implementată de cineva din exterior care să pară neutru şi credibil împreună cu cineva din interiorul organizaţiei care cunoaşte foarte bine situaţia din firmă şi personalul.


Schimbarea culturii organizaţionale