Publicitatea înainte de a fi percepută ca element al unei culturi postmoderniste sau un act de creaţie, este un proces de comunicare, care ar trebui să implice clientul, agenţia de publicitate şi consumatorul. Ca orice proces de comunicare, componentele lui sunt: un emiţător (clientul), un mesaj (Unique Selling Proposition a produsului), un canal de comunicare (vizual – outdoor), un receptor (consumatorul) şi cea mai importantă componentă FEED-BACK-ul receptorului (consumatorului). Multe dintre campaniile de comunicare nu reuşesc să implice consumatorul în procesul de comunicare. Un exemplu pozitiv în acest sens este campania MAGGI „Urmează-ţi inima şi câştigă!”, al cărui feed-back din partea consumatorului a fost vizibil pentu toată lumea.

Pentrtu a reuşi însă să implici consumatorul trebuie să faci cunoştinţă cu el, să îl cunoşti. Astfel a apărut în agenţiile de publicitate o nouă voce, account planner-ul, care reprezintă consumatorul în procesul de publicitate.

Account planning