Motto

„Un produs este ceea ce se face într-o fabrică; un brand reprezintă ceea ce cumpără clientul.
Un produs poate fi copiat de concurenţă;  un brand este unic.
Un produs poate fi depăşit cu uşurinţă; un brand de succes este etern.”

Stephen King  - WPP Group Londra

 

Există o diferenţă majoră, uneori nepercepută, între produse şi brand-ul lor. Un produs este definit de forma şi funcţia sa, respectiv ce este şi la ce foloseşte. Produsul are trăsături şi atribute fizice, cum ar fi preţul, performanţa sa, ergonomia sa (cât de uşor este de folosit), design-ul său, stilul. Ce este un produs este uşor de comunicat, doar schimbarea unui ingredient sau a ambalajului şi se naşte un nou produs.
Un brand pe de altă parte este total opusul. Dacă un produs are o formă, un brand nu are aşa ceva. Un brand este mai degrabă o promisiune îndreptată spre şi pentru consumator. Există păreri care spun că „o siglă este un brand”, dar nu este aşa. O siglă este  plină de sens, dar nu comunică promisiunea făcută pentru consumator. Dacă comunicarea atributelor fizice ale produselor se realizează uşor şi rapid, în cazul brand-ului aceasta se face încet şi circular. La fel ca şi personalitatea unei persoane, caracterul brand-ului este dificil de comunicat proactiv. O persoană nu poate să-ţi spună ce fel de persoană este, interlocutorul trebuie să descopere singur, dar acest lucru necesită timp şi consitenţă din partea persoanei observate. În cazul produsului, dacă acesta este comunicat printr-o singură propoziţie de vânzare, personalitatea asociată brand-ului, la fel ca şi în cazul unei persoane, devine mai definit în situaţii complexe.
 Ce este un brand şi ce reprezintă procesul de branding? Un brand este un nume sau un simbol care se distinge pentru:

  1. a identifica originea produsului sau a serviciului
  2. a diferenţia aceste bunuri/ produse sau servicii de cele oferite de concurenţă
  3. a proteja consumatorul şi producătorul de competitori, sau de produsele de piaţă care se poziţionează la fel.


Branding & Personalitatea asociată mărcii