Orice retailer vrea să îşi crească vânzările. Fără o planificare prealabilă, singurele instrumente disponibile sunt experienţele trecute care au avut success şi dorinţa managerului de a fi mai bine. Fără o planificare prealabilă, nu există scopuri şi obiective, nu se poate evalua progresul, nu se cunoaşte cât şi ce s-a vândut semestrul trecut pentru a se stabili un obiectiv pentru semestrul următor. Marketingul începe şi se termină cu consumatorul. În aceste condiţii, planificarea stategică devine o etapă necesară în istoria oricărui companii.

 

Aceasta presupune:

  1. Procesul de elaborare şi  menţinere a unei suprapuneri (adecvări) între obiectivele şi capacităţile organizaţiei pe de o parte şi a ocaziilor de dezvoltare pe de alta
  2. Definirea unei misiuni clare a organizaţiei
  3. Stabilirea unor obiective clare, pe termen scurt, mediu şi lung
  4. Analiza portofoliului de activităţi şi produse
  5. Identificarea strategiilor de creştere şi dezvoltare a produselor şi ale companiei în general
  6. Schiţarea unui plan general de acţiune care să permită integrarea obiectivelor


Planificare strategică